Waarin wij geloven

kent-pilcher-461879

Gods heerlijkheid is overal zichtbaar: ten hoogste in Christus
Gods heerlijkheid en schoonheid openbaart zich op vele wijzen en onafgebroken. Ieder mens leeft -al dan niet bewust- in de openbaringen van God zoals bijvoorbeeld in Zijn schepping. God heeft Zich ten hoogste geopenbaard in Jezus Christus, Zijn Zoon. Deze zei: “Heb je Mij gezien, dan heb je de Vader gezien”.

De gemeente als het lichaam van Christus op aarde
Met de vorming van de gemeente als het lichaam van Christus is de gemeente de vertegenwoordiging van Hem op aarde. Zoals Jezus leefde -in afhankelijkheid van de Vader- zo mogen wij navolgers zijn om door Zijn kracht de heerlijkheid van God te openbaren. In kwetsbaarheid, in authoriteit, in stilte, in zorg voor de naaste, als priesters, in aanbidding en in gebed. De gemeente zal altijd blijven bestaan omdat zij het lichaam van Christus is. God zelf zal de gemeente toebereiden als een volmaakte bruid voor de Here Jezus.

Je identiteit vind je in Christus
Ieder mens verlangt naar vervulling en erkenning: weten dat je ertoe doet voor een ander. In je werk, in je gezinsleven en in je vrije tijd. Wij geloven dat er één manier van vervulling is die al het andere overbodig maakt: Gods erkenning. Je bent een geliefd kind van Hem en Hij heeft voor jou de allerhoogste prijs betaald. Nu mag je Hem je Vader noemen en dat maakt alle menselijke erkenning ondergeschikt. Hem gehoorzamen is geen juk, maar een voorrecht.

Brug tussen theologie en praktijk
Het Praktijkcentrum vervult de brugfunctie tussen enerzijds de theologie en anderzijds de praktijk van de gemeente van Christus. Het Praktijkcentrum begeleidt, vernieuwt en verdiept in de dagelijkse praktijk van alle dag van gelovigen en van gemeenten. Door deze kenniscirculatie kan het Praktijkcentrum bijdragen aan de bloei van personen en van de gemeenten.

Priesters naar God. Voor God en mensen
Priesters hebben geleerd om het hart van God te proeven en te kennen. In het algemeen en in het bijzonder voor Zijn kinderen en de gemeente als bruid van Christus. Het belang van mens en is nergens zo goed belegd als bij God zelf. Daarom is priester voor God zijn de ultieme belangenbehartiging voor mensen van deze wereld en voor gelovigen. Uit de mond van priesters wordt echter ook het Woord van God verwacht. De priester mag uitdelen uit de schatkamers van God als het gaat om verborgenheden, profetie en de actuele betekenis van Gods Woord in het hier en nu. De priester kent de waarde van de (lof)offerdienst voor God, alsmede de aanbidding van God. Het Praktijkcentrum ondersteunt gemeenten om hun Koninklijk priesterschap inhoud te geven. Als pleitbezorger voor gemeenten. In gebed, voorbede, diensten en onderzoek.